dopłata do okresowych biletów imiennych

bilet metropolitalny

Bilet metropolitalny to oferta dedykowana mieszkańcom aglomeracji warszawskiej, uprawniająca do zakupu biletu długookresowego w 1 i 2 lub w 2 strefie biletowej ze zniżką. Bilet Metropolitalny kodowany jest wyłącznie na personalizowanej karcie miejskiej w formie fizycznej (karta plastikowa).

Z oferty mogą korzystać mieszkańcy gmin, które podpisały porozumienie z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie w sprawie Biletu Metropolitalnego. Gmina Wołomin podpisała takie porozumienie 30 lipca 2018 roku. Ponadto należy spełnić wymogi, o których mowa w Zarządzeniu Nr 66/2024 Burmistrza Wołomina z dnia 28 lutego 2024 roku w sprawie wprowadzenia regulaminu weryfikacji uprawnień, wydawania i użytkowania oraz współpracy partnerów z Gminą Wołomin w ramach programu Wołomińska Karta Mieszkańca / Wołomińska Karta Mieszkańca Senior "Wołomin blisko" https://wolomin.bip.net.pl/?a=23526

Wniosek o wydanie karty można złożyć poprzez aplikację Wołomin blisko, na stronie https://wolominblisko.pl lub osobiście w Urzędzie Miejskim w Wołominie.

Gdzie można zakodować bilet metropolitalny?

  • biletomaty stacjonarne i pojazdowe,

  • Wołomin, teren stacji kolejowej PKP Wołomin i PKP Wołomin Słoneczna (biletomaty Kolei Mazowieckich),

  • Wołomin, ul. Laskowa (przy przejściu podziemnym i wejściu na stację PKP Wołomin) -biletomat ZTM

  • Warszawa, punkty obsługi pasażera na stacjach metra, czynne: poniedziałek-piątek 7.00-20.00 linia M1: Młociny, Dworzec Gdański, Ratusz Arsenał, Centrum, Politechnika, Służew, Imielin; linia M2: Bemowo, Księcia Janusza, Rondo ONZ, Dworzec Wileńska, Kondratowicza),

  • Warszawa, Zarząd Transportu Miejskiego, ul. Grochowska 316/320, czynny: poniedziałek-piątek 7.30-17.00,

  • Warszawa, Lotnisko Chopina, terminal A – hala przylotów, lokal 1.810/811, czynny: poniedziałek-piątek 7.00-16.00,

  • Warszawa, Dworzec Zachodni (od strony Al. Jerozolimskich), poziom -1, czynny: poniedziałek-piątek 7.00-20.00,

  • Warszawa, Dworzec Wschodni (od ul. Lubelskiej), czynny: poniedziałek-piątek 7.00-20.00,

  • Warszawa, Centrum Handlowe Blue City, Al. Jerozolimskie 179 (lokal 1/28), czynny: poniedziałek-piątek 10.00-20.00.

Co w przypadku utraty /zagubienia / zniszczenia karty?

  • wydanie duplikatu karty jest bezpłatne,

  • wydanie duplikatu karty odbywa się na takich samych zasadach, jak wydanie karty, na podstawie wniosku i dokumentów, określonych w Zarządzeniu w sprawie wprowadzenia regulaminu weryfikacji uprawnień, wydawania i użytkowania oraz współpracy partnerów z Gminą Wołomin w ramach programu Wołomińskiej Karty Mieszkańca / Wołomińskiej Karty Mieszkańca Senior „Wołomin blisko”,

  • w przypadku, gdy utracona/zagubiona/zniszczona karta była doładowana, następuje przeniesienie środków pieniężnych na wydany duplikat, na podstawie zaświadczenia wydanego przez Urząd Miejski w Wołominie. Zaleca się zapisanie numeru karty (znajdującego się na rewersie), co ułatwia i przyspiesza wydanie duplikatu i przeniesienie środków na nową kartę.

UWAGA: Dopłaty do biletów obowiązują w przypadku zakupu biletów 30- i 90-dniowych.

Po zakodowaniu karty, podczas pierwszego przejazdu, kartę należy aktywować (w przypadku przejazdu pociągiem: pierwszy wagon, kierownik pociągu; metro/autobus/tramwaj: zbliżenie karty do wyznaczonego pola kasownika lub bramki metra).

Miejsce