
Komunikat w sprawie sytuacji przy ul. Warszawskiej 21
17 Kwiecień
24.04.2025 r.
28 kwietnia rozpocznie się rekrutacja.
Wychodząc naprzeciw indywidualnym potrzebom edukacyjnym oraz rozwojowym najmłodszych mieszkańców Gminy Wołomin informujemy, że w roku szkolnym 2025/2026 w naszej gminie planowane jest pilotażowe utworzenie oddziałów specjalnych w:
• Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marynarki Wojennej RP w Wołominie na poziomie klasy I i IV,
• Przedszkolu nr 8 im. Czerwonego Kapturka w Wołominie,
• Przedszkolu nr 9 im. Jasia i Małgosi w Wołominie,
Oddziały przeznaczone będą dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanym przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Zapraszamy do zapisów.
Zasady naboru do oddziału specjalnego na rok szkolny 2025/2026
I Informacje ogólne
1. Oddziały specjalne w ww. szkole i przedszkolach przeznaczone są dla dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z autyzmem (w tym zespół Aspergera).
2. Rekrutacja odbywa się w sposób tradycyjny poprzez złożenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych w wersji papierowej.
3. Harmonogram rekrutacji:
1. Złożenie wniosku o przyjęcie wraz z kopią aktualnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego: od 28 kwietnia 2025 r. od godz. 9.00 do 16 maja 2025 r. do godz. 14.00
2. Poinformowanie rodziców w sposób mailowy i/lub telefoniczny o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu się kandydata: 9 czerwca 2025 r. do godz. 12.00
3. Potwierdzenie przez rodziców/opiekunów prawnych kandydata woli przyjęcia: od 9 czerwca 2025 r. od godz. 12.00 do 12 czerwca 2025 r. do godz. 14.00
4. W celu przeprowadzenia rekrutacji dyrektor szkoły/przedszkola powołuje komisję rekrutacyjną.
5. Kolejność składania dokumentów nie ma wpływu na przyjęcie dziecka do szkoły/przedszkola. W przypadku większej liczby zgłoszeń niż liczba miejsc, o przyjęciu decydować będzie analiza orzeczenia oraz możliwości organizacyjne szkoły/przedszkola.
6. W postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli mogą brać udział dzieci 3-4-5-6 letnie oraz dzieci 7-8 letnie, którym odroczono spełnianie obowiązku szkolnego.
7. Rodzice/prawni opiekunowie mogą ubiegać się o przyjęcie do przedszkola dziecka po ukończeniu przez nie 2,5 lat. Przyjęcie dziecka 2,5 letniego uzależnione jest od dostępności wolnych miejsc w oddziale przedszkolnym, do którego dziecko mogłoby zostać przyjęte. Decyzję podejmuje dyrektor przedszkola.
II Złożenie dokumentów
1. Przyjmowane są tylko kompletne dokumenty rekrutacyjne tj. Wniosek o przyjęcie dziecka do szkoły/przedszkola (druk dostępny w sekretariacie szkoły/przedszkola lub na stronie internetowej szkoły/przedszkola) wraz z kopią orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego potwierdzoną przez rodziców/prawnych opiekunów za zgodność z oryginałem (w orzeczeniu powinno być wskazanie do nauki w oddziale specjalnym). Opcjonalnie można dołączyć inne dokumenty pomocnicze, np. opinia lekarska, zalecenia terapeutyczne.
2. Rodzice składają komplet dokumentów rekrutacyjnych w terminie określonym w ww. harmonogramie.
3. Rodzice dzieci 7 i 8 – letnich do dokumentów rekrutacyjnych do przedszkola muszą dołączyć oryginał lub potwierdzoną za zgodność kopię decyzji w sprawie odroczenia spełniania obowiązku szkolnego dziecka.
4. Kiedy jeden z rodziców nie może podpisać wniosku należy dołączyć oświadczenie wyjaśniające brak podpisu drugiego rodzica.
III Postępowanie rekrutacyjne
1. Komplet dokumentów rekrutacyjnych rozpatruje pod względem formalnym, Komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły/przedszkola.
2. W przypadku pozytywnej weryfikacji formalnej dokumentów rodzice wraz z dzieckiem zostają zaproszeni na spotkanie z członkami Komisji rekrutacyjnej.
3. Uczestnictwo w spotkaniu jest warunkiem koniecznym do udziału w następnych etapach rekrutacji.
4. Komisja rekrutacyjna ustala kolejność przyjęć biorąc pod uwagę:
a) dostępność wolnych miejsc do oddziału, do których dziecko mogłoby zostać przyjęte,
b) możliwości organizacyjne szkoły/przedszkola.
IV Wyniki postępowania rekrutacyjnego
1. Komisja rekrutacyjna sporządza listę dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia.
2. O wynikach postępowania szkoła/przedszkole informuje zainteresowanych rodziców w sposób mailowy i/lub telefoniczny.
3. Rodzice dzieci zakwalifikowanych do przyjęcia potwierdzają, w terminie określonym w harmonogramie, wolę zapisu dziecka w sposób:
a) osobiście poprzez złożenie potwierdzenia woli
lub
b) elektronicznie poprzez wysłanie potwierdzenia mailem.
4. Komisja rekrutacyjna przyjmuje dziecko do szkoły/przedszkola, jeżeli zostało zakwalifikowane do przyjęcia i rodzice potwierdzili w wyznaczonym terminie wolę zapisu dziecka do szkoły/przedszkola oraz sporządza listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły/przedszkola.
V Procedura odwoławcza
1. Rodzice dzieci, które nie zostały przyjęte, mogą wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do szkoły/przedszkola - w terminie 3 dni od dnia otrzymania informacji telefonicznej i/lub mailowej o wynikach rekrutacji.
2. W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia mogą wnieść do dyrektora szkoły/przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
3. Dyrektor w ciągu 3 dni od dnia otrzymania odwołania rozpatruje je i informuje rodziców w sposób pisemny o rozstrzygnięciu odwołania.
Jeśli szkoła/przedszkole będzie dysponowała wolnymi miejscami uczeń może rekrutować się także poza ww. terminami.
17 Kwiecień
Wczoraj
Wczoraj
14 Kwiecień
14 Kwiecień
14 Kwiecień
02 Kwiecień
02 Kwiecień
01 Kwiecień
28 Marzec
24 Marzec
19 Marzec