Aktualności

Pilotażowe utworzenie oddziałów specjalnych w roku szkolnym 2025/2026

24.04.2025 r.

28 kwietnia rozpocznie się rekrutacja.

Wychodząc naprzeciw indywidualnym potrzebom edukacyjnym oraz rozwojowym najmłodszych mieszkańców Gminy Wołomin informujemy, że w roku szkolnym 2025/2026 w naszej gminie planowane jest pilotażowe utworzenie oddziałów specjalnych w:
Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marynarki Wojennej RP w Wołominie na poziomie klasy I i IV,
Przedszkolu nr 8 im. Czerwonego Kapturka w Wołominie,
Przedszkolu nr 9 im. Jasia i Małgosi w Wołominie,
Oddziały przeznaczone będą dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanym przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Zapraszamy do zapisów.

Zasady naboru do oddziału specjalnego na rok szkolny 2025/2026

I Informacje ogólne
1. Oddziały specjalne w ww. szkole i przedszkolach przeznaczone są dla dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z autyzmem (w tym zespół Aspergera).
2. Rekrutacja odbywa się w sposób tradycyjny poprzez złożenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych w wersji papierowej.
3. Harmonogram rekrutacji:
1. Złożenie wniosku o przyjęcie wraz z kopią aktualnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego: od 28 kwietnia 2025 r. od godz. 9.00 do 16 maja 2025 r. do godz. 14.00
2. Poinformowanie rodziców w sposób mailowy i/lub telefoniczny o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu się kandydata: 9 czerwca 2025 r. do godz. 12.00
3. Potwierdzenie przez rodziców/opiekunów prawnych kandydata woli przyjęcia: od 9 czerwca 2025 r. od godz. 12.00 do 12 czerwca 2025 r. do godz. 14.00
4. W celu przeprowadzenia rekrutacji dyrektor szkoły/przedszkola powołuje komisję rekrutacyjną.
5. Kolejność składania dokumentów nie ma wpływu na przyjęcie dziecka do szkoły/przedszkola. W przypadku większej liczby zgłoszeń niż liczba miejsc, o przyjęciu decydować będzie analiza orzeczenia oraz możliwości organizacyjne szkoły/przedszkola.
6. W postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli mogą brać udział dzieci 3-4-5-6 letnie oraz dzieci 7-8 letnie, którym odroczono spełnianie obowiązku szkolnego.
7. Rodzice/prawni opiekunowie mogą ubiegać się o przyjęcie do przedszkola dziecka po ukończeniu przez nie 2,5 lat. Przyjęcie dziecka 2,5 letniego uzależnione jest od dostępności wolnych miejsc w oddziale przedszkolnym, do którego dziecko mogłoby zostać przyjęte. Decyzję podejmuje dyrektor przedszkola.

II Złożenie dokumentów
1. Przyjmowane są tylko kompletne dokumenty rekrutacyjne tj. Wniosek o przyjęcie dziecka do szkoły/przedszkola (druk dostępny w sekretariacie szkoły/przedszkola lub na stronie internetowej szkoły/przedszkola) wraz z kopią orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego potwierdzoną przez rodziców/prawnych opiekunów za zgodność z oryginałem (w orzeczeniu powinno być wskazanie do nauki w oddziale specjalnym). Opcjonalnie można dołączyć inne dokumenty pomocnicze, np. opinia lekarska, zalecenia terapeutyczne.
2. Rodzice składają komplet dokumentów rekrutacyjnych w terminie określonym w ww. harmonogramie.
3. Rodzice dzieci 7 i 8 – letnich do dokumentów rekrutacyjnych do przedszkola muszą dołączyć oryginał lub potwierdzoną za zgodność kopię decyzji w sprawie odroczenia spełniania obowiązku szkolnego dziecka.
4. Kiedy jeden z rodziców nie może podpisać wniosku należy dołączyć oświadczenie wyjaśniające brak podpisu drugiego rodzica.

III Postępowanie rekrutacyjne
1. Komplet dokumentów rekrutacyjnych rozpatruje pod względem formalnym, Komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły/przedszkola.
2. W przypadku pozytywnej weryfikacji formalnej dokumentów rodzice wraz z dzieckiem zostają zaproszeni na spotkanie z członkami Komisji rekrutacyjnej.
3. Uczestnictwo w spotkaniu jest warunkiem koniecznym do udziału w następnych etapach rekrutacji.
4. Komisja rekrutacyjna ustala kolejność przyjęć biorąc pod uwagę:
a) dostępność wolnych miejsc do oddziału, do których dziecko mogłoby zostać przyjęte,
b) możliwości organizacyjne szkoły/przedszkola.

IV Wyniki postępowania rekrutacyjnego
1. Komisja rekrutacyjna sporządza listę dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia.
2. O wynikach postępowania szkoła/przedszkole informuje zainteresowanych rodziców w sposób mailowy i/lub telefoniczny.
3. Rodzice dzieci zakwalifikowanych do przyjęcia potwierdzają, w terminie określonym w harmonogramie, wolę zapisu dziecka w sposób:
a) osobiście poprzez złożenie potwierdzenia woli
lub
b) elektronicznie poprzez wysłanie potwierdzenia mailem.
4. Komisja rekrutacyjna przyjmuje dziecko do szkoły/przedszkola, jeżeli zostało zakwalifikowane do przyjęcia i rodzice potwierdzili w wyznaczonym terminie wolę zapisu dziecka do szkoły/przedszkola oraz sporządza listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły/przedszkola.

V Procedura odwoławcza
1. Rodzice dzieci, które nie zostały przyjęte, mogą wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do szkoły/przedszkola - w terminie 3 dni od dnia otrzymania informacji telefonicznej i/lub mailowej o wynikach rekrutacji.
2. W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia mogą wnieść do dyrektora szkoły/przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
3. Dyrektor w ciągu 3 dni od dnia otrzymania odwołania rozpatruje je i informuje rodziców w sposób pisemny o rozstrzygnięciu odwołania.

Jeśli szkoła/przedszkole będzie dysponowała wolnymi miejscami uczeń może rekrutować się także poza ww. terminami.

Ikona aplikacji Wołomin Blisko

Wołomin Blisko

Pobierz aplikację i skorzystaj z wyjątkowych benefitów